Vanuit Seven help ik organisaties hun klantgevoeligheid te verfijnen. De focus ligt op de vermogens van organisaties om te luisteren naar klanten, met ze te verbinden en engaged te blijven. Daarnaast ben ik actief als voorzitter van Stichting Gouden Oor. De Stichting beweegt organisaties te luisteren naar en gehoor te geven aan klanten om de relatie met hen te versterken en het lerend vermogen te bevorderen teneinde duurzaam succesvoller te worden. Dat doen we onder meer via Gouden Oor Erkenningen op basis van de Gouden Oor Standaard, het uitreiken van Gouden Oor Awards als jaarlijkse juryprijs voor de meest klantgevoelige organisatie en door het organiseren van Gouden Oor Clinics vanuit het Gouden Oor Platform.


Samen met Kees Ahaus publiceerde ik ‘Integraal klachtenmanagement’. Daarin geven we antwoorden op de vraag hoe organisaties klachtenmanagement kunnen benutten als inspiratiebron om te komen tot grotere klantloyaliteit, sterkere merkreputatie en verbetering van kwaliteit. Ook publiceerde ik ‘De Tao van Service’ dat de zakelijkheid van service verbindt met de wijsheid van de Tao. Het boek biedt een roadmap naar service excellence en ontdekt een broncode om service werkelijk verbindend en verdiepend te maken. In de slipstream van het Taoboekje bracht ik het spel ServiceGuru uit om organisaties te helpen spelenderwijs service minded te worden. Samen met Jean-Pierre Thomassen schreef ik ‘Service Excellence’ waarin we beschrijven hoe organisatie werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model. Op basis dat gedachtengoed werk ik vanuit Stichting Service Excellence om organisaties te enthousiasmeren om te werken aan uitzonderlijke klantbeleving door met het Service Excellence Model aan de slag te gaan, waardoor hun klanten zich nog meer gewaardeerd voelen en de organisatie waardevoller wordt. Zo wil deze Stichting bijdragen aan een waardevolle en dienstbare samenleving.

werk